خانه » آخرین اخبار » زمان انتظار نوبت

زمان انتظار نوبت

کامیون‌هایی که ۴ تا ۱۵ روز در صف بارگیری می‌مانند
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشکلات ناشی از در نوبت ماندن کامیون‌ها برای بارگیری را تشریح کرد و گفت: زمان انتظار رانندگان پس از اخذ نوبت در پایانه بار بین ۴ الی ۱۵ روز است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشکلات ناشی از نوبت‌دهی کامیون‌ها برای بارگیری را تشریح کرد و گفت: زمان انتظار رانندگان پس از اخذ نوبت در پایانه بار بین ۴ الی ۱۵ روز است.
غلامحسین دغاغله با اشاره به سهم ۹۰ درصدی جاده در جابه‌جایی گفت: بخش دولتی هیچ دخالتی در امور تصدی‌گرایانه این عرصه نداشته و نقش آن محدود به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت‌های کلان است.
او در ادامه گفت: مدت‌زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است و رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز پایانه بار منتظر باشند.
دغاغله به معضلات توقف رانندگان برای بارگیری اشاره کرد و گفت: هزینه‌های ناشی از توقف همچون معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت.
او به رانندگان توصیه کرد در بازارگاه الکترونیکی بار عضو شوند و توضیح داد: حمل‌ونقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان، کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار ازجمله مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی بازارگاه های الکترونیکی محسوب می‌شود.
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا در ادامه به اجرای طرح پایانه مجازی در بوشهر و ابلاغ ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جابه‌جایی کالا ضوابط فعالیت بازارگاه های الکترونیکی باهدف افزایش بهره‌وری، شفافیت امور جابجایی کالا، دسترسی سریع‌تر به ظرفیت حمل، استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط توسط ریاست محترم سازمان ابلاغ شد.

پاسخ بدهید