خانه » آخرین اخبار » فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان خراسان رضوی

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان خراسان رضوی

 

 

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان خراسان رضوی

ابراهیم نصری در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته حمل ونقل ،‌رانندگان و راهداری درجمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۳۲ هزار و ۹۱۱ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان، ۲۷ هزار و ۴۸۲ دستگاه مربوط به ناوگان باری است که ۷۷ درصد از کل ناوگان فرسوده استان را تشکیل داده است.

به گزارش تین‌نیوزبه نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خراسان رضوی،  وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳۰ دستگاه از ناوگان حمل ونقل کالا و مسافر استان نوسازی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۱۵۹ دستگاه وسیله نقلیه فرسوده این ناوگان اعم از شخصی، عمومی و دولتی از رده خارج شده است نصری بودجه ابلاغی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در سال جاری را هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وجود تخصیص حدود۴۰۰ میلیارد ریالی این بودجه، ایمن سازی جاده های استان در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

وی افزود: براساس برآوردها، حذف ۶۰ نقطه پر تصادف جاده‌ای خراسان‌رضوی نیازمند اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی است و امسال در عین بی پولی حدود ۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده های استان انجام داده ایم . مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: هزینه نگهداری راهها بر اساس شاخص های فنی معادل چهار درصد ارزش راههاست که این رقم در راههای استان معادل۳۴۰۰ میلیارد ریال در سال است.

وی گفت: جابجایی مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در هشت ماه امسال ۱۳ میلیون و ۶۸۹ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.

نصری افزود: این کاهش نشان از افزایش جابجایی مسافر با خودرو های شخصی است. وی اظهار کرد: در مجموعه حمل و نقل جاده ای استان ۵۵ هزار و ۴۳۴ نفر اشتغال مستقیم دارند و در سال جاری اشتغال جدید برای سه هزار و ۹۷۴ نفر برنامه ریزی شده که تاکنون ۲ هزار و ۷۵۸ نفر در این حوزه مشغول کار شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد آسفالت جاده های استان نیازمند ترمیم و روکش جدید است اما به دلیل کمبود منابع، سالانه حدود یک سوم آنها ترمیم یا روکش می شود.

نصری ادامه داد: برای انجام آسفالت های حفاظتی، روشهای جدید و دانش بنیان از جمله استفاده از قیرهای پلیمری در دستور کار قرار دارد و هم اکنون چند کیلومتر از جاده سرخس با استفاده از این روش روکش شده است. وی افزود: در این روش نوین عمر آسفالت چند برابر روشهای قدیمی است

 

پاسخ بدهید