خانه » آخرین اخبار » راه‌اندازی نرم‌افزار تلفن همراه سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

راه‌اندازی نرم‌افزار تلفن همراه سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

راه اندازی نرم‌افزار تلفن همراه سالنامه آماری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

درراستای سیاست‌ها وبرنامه‌های سازمان راهداری‌ وحمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص دسترسی آزاد به اطلاعات امکان دسترسی به آمار و اطلاعات سالنامه آماری این  سازمان در سال ۹۵ از طریق تلفن همراه جهت عموم کاربران فراهم شد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرامرز مداح مدیرکل  دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات این سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت دسترسی به آمار و اطلاعات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،‌ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در راستای بهره‌برداری بهینه از آمار و اطلاعات موجود، اقدام به تهیه اپلیکیشن سالنامه آماری سازمان ، قابل استفاده در انواع دستگاههای تلفن همراه و تبلت با سیستم عامل اندروید و آی او اس نموده است.

وی افزود: کتاب سالنامه آماری سازمان که از سال ۱۳۷۴ تا کنون هر ساله تهیه و چاپ شده است به عنوان مرجع و منبع آمار نهایی و تایید شده سازمان می‌باشد که در اختیار طیف وسیعی از استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد، لیکن استفاده از کتاب چاپ شده در مکان‌های کتابخانه‌ای و یا دفتری کاربرد بیشتری داشته و دسترسی به اطلاعات سالنامه در خارج از این مکان‌ها روش و سبک متفاوتی را می‌طلبد که آسان  و سهل‌تر با صرف زمانی کمتر باشد.

مداح خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وجود خلاصه آمارهای کشوری در بخش‌های مختلف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سالهای ۸۵ الی ۹۵ و  خلاصه آمار استانها بصورت مجزا برای هر استان در سالنامه‌ی سازمان، دسترسی به اطلاعات ازطریق تلفن همراه،برای مدیران وکارشناسان این حوزه بسیارکاربردی می باشد  که این مهم با تهیه اپلیکیشن مذکور محقق گردیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نسخه اندروید اپلیکیشن بر روی سایت سازمان در قسمت آمار و اطلاعات سایت و نسخه IOS  آن در مارکت App store  قابل دسترسی و بهره‌برداری می‌باشد. جهت دریافت فایل از مارکت فوق‌الذکر کافی است کلمه سالنامه به فارسی جستجو شود. کاربران با  دانلود نرم‌افزار فوق بر روی تلفن همراه خود و نصب آن، امکان مشاهده آخرین اطلاعات سالنامه را به ساده‌ترین روش ، بدون نیاز به اینترنت خواهند داشت.

این گزارش حاکی است کاربر قادر به مشاهده آمار و اطلاعات موردنظر خود به صورت لایه‌های فصلی،‌ بخشی و فهرست جداول می‌باشد. تفکیک موضوعی اطلاعات شامل بخش‌های زیر می‌باشد: خلاصه آمارهای مدیریتی ، امور فنی و زیربنایی،حمل‌ونقل کالا ، حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل بین‌المللی ، امور ایمنی و ترافیک ، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل هوشمند ، خلاصه آمارهای استان‌ها به تفکیک هر استان.

مداح روند رو به افزایش تقاضا و استفاده متخصصان امر ، دانشجویان ومحققان کشور ازاطلاعات وداده‌های دقیق و مطمئن درحوزه راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای رادرسال ‌های اخیر قابل ملاحظه ذکر کرد وتاکید کرد: امکان فراهم شده درنوع خود هم درکشور وهم دربین کشورهای منطقه کم نظیر است وبه طور یقین آمارها واطلاعات درجهت برنامه‌ ریزی‌های سایرنهادها نقش موثری دارد .

 

 

پاسخ بدهید