خانه » آرشیو خبرها » راهی دیگر به مشهد الرضا

راهی دیگر به مشهد الرضا

آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد- چناران- قوچان

راهی دیگر به مشهد الرضا

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه مشهد- قوچان- چناران گفت: این آزادراه در راستای افزایش راه‌های ارتباطی به مشهد مقدس از سمت شمال، تفکیک ترافیک برون شهری و حومه شهری و با هدف اتصال به آزادراه کنارگذر شمالی مشهد و محور مشهد- باغچه به طول ۱۲۰ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با حضور وزیر راه  وشهرسازی عملیات اجرایی آزادراه مشهد- قوچان- چناران به طول ۱۲۰ کیلومتر آغاز شد.

خیر الله خادمی از آغاز عملیات اجرایی فاز اول آزادراه حدفاصل مشهد- چناران به طول ۵۳ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: حدفاصل مشهد- چناران منطقه‌ای با کاربری‌های فراوان صنعتی و دسترسی‌های متعدد، راه‌های دسترسی روستایی و دوربرگردان‌های فراوان است و احداث این آزادراه نقش بسزایی در روان‌سازی و کاهش ترافیک در این محدوده خواهد داشت.

وی احداث آزادراه مشهد-قوچان- چناران را اقدامی در راستای افزایش تعداد راه‌های دسترسی به مشهد از سمت شمال دانست و تاکید کرد: این آزادراه همچنین موجب تفکیک ترافیک برون شهری و حومه شهری خواهد شد و با اتصال به آزادراه کنارگذر شمالی مشهد و مشهد- باغچه موجب پویایی شبکه آزادراهی منطقه‌ای و ملی می‌‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این آزادراه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: آستان قدس رضوی با سهم ۷۰ درصدی به عنوان سرمایه‌گذاری و وزارت راه و شهرسازی با سهم ۳۰ درصدی مشارکت در احداث این آزادراه را بر عهده دارند.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی فاز دوم این آزادراه افزود: ‌مراحل مطالعاتی فاز دوم این پروژه حدفاصل چناران تا قوچان به طول ۷۶ کیلومتر در حال انجام است که پس از تکمیل مطالعات، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد

پاسخ بدهید