خانه » آرشیو خبرها » اعلام جزییات اجرای طرح پایلوت پیشگیری از تصادفات در بلوار وکیل آباد و آزاد راه مشهد_باغچه

اعلام جزییات اجرای طرح پایلوت پیشگیری از تصادفات در بلوار وکیل آباد و آزاد راه مشهد_باغچه

اعلام جزییات اجرای طرح پایلوت پیشگیری از تصادفات در بلوار وکیل آباد و آزاد راه مشهد_باغچه

👤 قاضی سید هادی شریعت یار معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رییس کارگروه پیشگیری از تصادفات با بیان این مطلب که طرح آزمایشی پیشگیری از تصادفات در بلوار وکیل آباد و آزاد راه مشهد_باغچه به زودی آغاز خواهد شد ، گفت : برای اجرای این طرح دستگاههای مختلف از جمله شهرداری ، سازمان حمل نقل و ترافیک شهرداری مشهد ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، پلیس راهور و پلیس راه هریک در آماده سازی زیرساخت های این طرح اقداماتی انجام داده اند که از جمله می توان به ترمیم و تجدید آسفالت ، تجدید خط کشی ، نصب علایم جدید ، آماده سازی دوربین های ثبت تخلفات و … اشاره داشت .

🔹 این مقام قضایی هدف از اجرای طرح را پیشگیری از تصادفات و فرهنگ سازی در امر رانندگی عنوان کرد و گفت : باید برای درست رانندگی کردن و اجرای صحیح و دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی که برای حفظ جان و مال مردم تدوین شده است از یک نقطه ای شروع کرد .

🔹 ایشان ادامه داد استان خراسان رضوی در بسیاری از موضوعات در کشور پیشتاز و الگو بوده است و امیدواریم با اجرای طرح پیشگیری از تصادفات در دو نقطه شهرستان مشهد نیز در فرهنگ سازی در رانندگی هم پیش قدم باشیم .

🔹 شریعت یار در خصوص جزییات طرح گفت : این طرح به صورت آزمایشی در دو نقطه ، یکی در درون شهر مشهد و دیگری در یکی از محورهای مواصلاتی به مشهد اجرا و در صورت موفقیت در گام های بعدی در سایر شهرستان های استان و مشهد و جاده های استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد . در این طرح رفتار رانندگان توسط دوربین های ثبت تخلفات ، گشت های محسوس و نامحسوس پلیس ، دیده بانان و یا همان سفیران سلامت پیشگیری از تصادفات رصد و در صورت عدم اجرای صحیح و درست قوانین راهنمایی و رانندگی بدون هیچ گونه اغماضی ، متخلفین توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد .

🔹 وی در پایان خاطرنشان کرد : در زمان اجرای طرح نیز با رانندگانی که با رفتارهای مخاطره آمیز از جمله سرعت های غیرمجاز ، انجام حرکات مارپیچ ، لایی کشی ، سبقت های غیرمجاز و … جان و مال مردم را به مخاطره بیندازند علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس ، خودرو این افراد با دستور مقام قضایی توقیف خواهد شد.

یک نظر

  1. با سلام و خسته نباشید، انشالا این طرح زودتر انجام بشود تا این مسیر یکی از امن ترین مسیرهای جاده ای در استان شود

پاسخ بدهید